ntg-context - mailing list for ConTeXt users
* ref: 2*4 op een A4
@ 1999-11-08 13:53 Egger
From: Egger @ 1999-11-08 13:53 UTC (permalink / raw)

Beste Hans, bedankt voor je mail van afgelopen week. Ik ben nu pas aantoe
gekomen om verder te experimenteren.

Na een beetje zoeken heb ik nu de active perl op mijn PC geinstalleerd.
Verder kan ik nu ook texexec gebruiken.

Ik heb jou \def... in mijn cont-new file gesetzt en het werkte meteen! - In
der daad nu is de positionering van de pagina's volgens het vertrouwde
inslagschema.

Er is echter nog een ander probleem met dit printen van 4 pagina's A6 op een
A4. De PDF-output is niet goed verdeeld over het blad. Dat wil zeggen, dat
de pagina's 1 en 8 (voorkant van het A4) en 3 en 6 (achterkant van het A4)
te ver van de 'boven'kant van het A4 zijn geplaatst. - het lijkt erop, dat
het ca de helft te veel is. - Kan men ook de top en bottom margins
beïnvloeden?

Groeten Willi

* Re: ref: 2*4 op een A4
@ 1999-11-09  9:30 ` Hans Hagen
From: Hans Hagen @ 1999-11-09  9:30 UTC (permalink / raw)
  Cc: ntg-context

Egger wrote:

> Ik heb jou \def... in mijn cont-new file gesetzt en het werkte meteen! - In
> der daad nu is de positionering van de pagina's volgens het vertrouwde
> inslagschema.

We will look into it at the NTG meeting at thursday. Taco can tell you
more about the 'real' schemes. I changed the schemes to match the
official ones, and, just to stretch tex to the limits, I also added the
32 page alternative.  Maybe taco can give a demonstration on folding
booklets.

> [...]
> te ver van de 'boven'kant van het A4 zijn geplaatst. - het lijkt erop, dat
> het ca de helft te veel is. - Kan men ook de top en bottom margins

Are you sure you also set the target paper size? You can also try
\stellayoutin[plaats=midden]

Hans

                                          Hans Hagen | PRAGMA ADE
              Ridderstraat 27 | 8061 GH Hasselt | The Netherlands
      tel: 038 477 53 69 | fax: 038 477 53 74 | www.pragma-ade.nl