ntg-context - mailing list for ConTeXt users
* Fonts in ConTeXt!
@ 2005-02-06 19:20 G.C.H.M. Verhaag
From: G.C.H.M. Verhaag @ 2005-02-06 19:20 UTC (permalink / raw)

  Beste ConTeXt gebruikers,

Ik worstel al enige tijd met fonts in ConTeXt, en moet tot de conclusie
komen dat ik er niets van begrijp, sorry!

Heb ook geprobeerd diverse handleidingen m.b.t. fonts, zoals `Fonts in
ConTeXt' door te spitten, maar ben hierin eveneens hopeloos vast
gelopen. Afm-, tfm- en mapfiles voor mij ondoorgrondelijk!

Ben er nog nooit in geslaagd een ander font te gebruiken dan het
standaard font! Ik pas momenteel TeXLive 2003 toe.

Is er iemand die op een simpele manier kan aangeven hoe ik dat werkend
kan krijgen, zonder direct in jargon te vervallen?

Ik krijg het Palatino font zoals bijvoorbeeld beschreven op pag. 91 van
MAPS (najaar 2004) domweg niet werkend. Het boekje met al die mooie font
voorbeelden is erg fraai, maar mij is het nog nooit gelukt een letter
hiervan te produceren! En dit alles moet toch met de standaard TeXLive
distributie makkelijk kunnen, zo begrijp ik.

Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van TeX, en dat is precies de
reden waarom ik het gebruik! Maar dat gedoe met fonts maakt mij radeloos!

Mijn laatste hoop is gevestigd op dit discussie-medium, om er achter te
komen of ik de enige ben die dit probleem niet onder de knie weet te
krijgen!

Kan iemand mij op weg helpen, om dit probleem te begrijpen, en
uiteindelijk op te lossen?

Bij voorbaat dank!

M.vr.gr.,
    Geert