Ik heb een macro voor het tekenen van een figuur met MetaPost opgeslagen in file xyz.mp: def oval (.....) % path p wordt geconstrueerd. % vul pad met een bepaalde kleur % dit statement kreeg ik niet werkend met % input xyz waarin in een macro: fill p withcolor \MPcolor{SomeColor}; % doorgeven in een parameter oval(..., kleur) met aanroep (..\MPcolor{..}) werkt wel: fill p withcolor kleur; Het lijkt erop dat invoegen van een bestand met "input" door ConTeXt niet goed mogelijk is als daarin voor/met ConTeXt gedefinieerde \MP-zaken voorkomen. Expliciet opnemen van de kleur definitie in een \start-stopMPenvironment brengt geen verbetering. Het is jammer als slechts in beperkte mate hulpbestanden kunnen worden ingevoegd. Of begrijp ik het verkeerd en had ik ook niet mogen verwachten dat het zou werken? Weet iemand misschien hoe het wel moet via een input bestand? Hans van der Meer